Українські підприємці поділилися секретами експорту плодоовочевої продукції

27 липня на території міжнародного аеропорту «Херсон» продовжилась програма агропромислового форуму «АГРОПОРТ Південь Херсон 2018».

В перший день форуму консультанти проекту Міжнародного торгового центру (ITC) в Україні провели тренінг «Експорт до Франції: шляхи та ключі до успіху». Тренінг пройшов у рамках підготовки до міжнародної виставки харчових продуктів Sial, яка пройде у Парижі з 21 по 25 жовтня 2018 року. Під час тренінгу співзасновники бізнес-хабу IMEXBURO Філіп Мерме та Дмитро Кушнір розповіли, як працює ринок харчових продуктів у Франції.

На другий день форуму «АГРОПОРТ Південь Херсон 2018» консультанти ІТС провели круглий стіл «Реалії українського експорту в плодоовочевому секторі: досвід і практичні поради виробників Півдня України».

У заході взяли участь представники компаній плодоовочевого сектору, які працюють із проектом ІТС в Україні більше двох років і за цей час побували на низці профільних ділових та виставкових заходів у країнах СНД, Європи, Азії. Круглий стіл також відвідала заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева та представник Офісу з просування експорту Марія Шевчук.

Представники компаній, опираючись на свій досвід, розповіли, що заважає експортерам на законодавчому, організаційному і суто практичному рівнях; який шлях доводиться долати експортеру між обміном візитними картками на стенді та підписанням контракту; на якому етапі варто планувати експортну діяльність, а також говорили про допомогу від органів влади та організацій, покликаних сприяти бізнес-активності.

Керівник СОК «Горіх Причорномор’я» Павло Тулба розповів про початок співпраці з ІТС, підготовку до перших міжнародних виставок, створення нового продукту – горіхово-медової пасти, просування її на ринку і розвиток горіхівництва в Україні.

Експерт-менеджер ТОВ «Агропатріот» Ганна Попчук поділилася досвідом виходу компанії, яка займається вирощуванням і переробкою часнику, на внутрішній і зовнішній ринок. Мова йшла про такі аспекти, як пакування, орендування, збереження, особливості переробки і створення продукту з доданою вартістю.

Ольга Трофімцева у своєму виступі говорила про ініціативи міністерства аграрної політики щодо просування українських виробників на світовому рівні. Вона розповіла про національну та секторальну експортні стратегії для бізнесу. У їх розробці брали участь, в тому числі, і експерти ІТС.

Ольга Трофімцева зазначила, що головні напрямки експортної стратегії побудовані на принципі 3D. Це диверсифікація кількості продукції з доданою вартістю та глибокою переробкою, диверсифікація ринків (пошук нових можливостей у країнах Азії й Африки. Боротьба за позиції на ринку ЄС) та диверсифікація гравців (збільшення малих і середніх підприємств, готових до стабільного експорту).

Під час круглого столу учасники ділилися багатьма деталями, які стосуються експорту, дискутували щодо стратегій розвитку, маркетингу та обмінювались досвідом ведення бізнесу.

Проект «Сприяння виходу малих і середніх підприємств плодоовочевого сектору на зовнішні ринки та включення їх у ланцюжки доданої вартості» допомагає виробникам та переробникам свіжих фруктів і овочів у Херсонській, Миколаївській та Одеській областях підвищити свою конкурентоспроможність, інтегруватися в національні та глобальні ланцюжки створення вартості, відкрити доступ до нових ринків, з фокусом на ринки ЄС. Проект фінансується посольством Швеції та реалізується Міжнародним торговим центром у тісній співпраці з національними партнерами проекту.

%d блогерам подобається це: