Участь у міжнародних виставках: партнери Проекту ІТС розповіли про свій досвід на форумі «AgroPro»

Днями в Запоріжжі відбувся ІІІ спеціалізований аграрний форум «AgroPro». Захід організував Центр інформаційної підтримки бізнесу, оснований на базі Запорізької торгово-промислової палати, за підтримки ЄБРР в рамках ініціативи «EU4Business» Європейського Союзу. Форум проходив у рамках Європейського Тижня Підприємництва.

Основна тема заходу – «Сила в кооперації». У форумі «AgroPro» взяли участь власники та топ-менеджери малих і середніх підприємств агросектору, сфери виробництва і переробки, торгівлі, послуг та інших галузей економіки.

Форум відбувався у форматі панельних дискусій з таких тем як сучасні тенденції створення кооперативів, фінансові інструменти, податкові та юридичні аспекти, смарт-технології та інші.

Національний менеджер Проекту ІТС в Україні «Сприяння виходу малих і середніх підприємств плодоовочевого сектору на зовнішні ринки та включення їх у ланцюжки доданої вартості» Альона Коломойцева представила на форумі особливості і переваги спільної участі МСП плодоовочевого сектору у міжнародних виставкових заходах.

Про свій досвід участі у міжнародних виставках разом із Проектом ІТС розповіли і запорізькі підприємці: представники компаній ФОП «Ольшанський» та ФГ «Деметралєкс».

Менеджер зовнішньоекономічної діяльності ФОП «Ольшанський» (ТМ Famberry) Олена Заславська зазначила, що участь у міжнародних виставках стимулює розвиток господарства.

«Міжнародні виставки і ярмарки – це платформа, на якій можна заявити про себе. Для нас це дуже важливо. Так як Проект ІТС бере на себе значну частину по організації і фінансуванню міжнародних візитів, це полегшує участь малого і середнього бізнесу з України у масштабних заходах, – говорить Олена Заславська. – Потрібно їздити, дивитися, що купляють у Європі, Азії, що там чекають від кінцевого продукту, слідкувати за тенденціями ринків, а не вважати, що ми унікальні і в нас найкращий у світі продукт».

«Усі поїздки відкривали для нас щось нове. В результаті, ми вдосконалювали свій продукт, попрацювали над упаковкою, маркування і взагалі над його позиціонуванням на зовнішньому ринку. Тому для нас участь у таких заходах дала позитивний результат. Хочу порекомендувати колегам, які сумніваються – бути сміливішим, долучатися до Проекту, використовувати його можливості та ініціативи з підтримки малого і середнього бізнесу в Україні», – вважає Олена Заславська.

Керівник фермерського господарства «Деметралєкс» Олександр Орєхін додає, що в сьогоднішніх реаліях українські аграрії не мають іншого вибору, як рухатися до стандартів і вимог світового ринку. Тому участь у міжнародних ярмарках – це вимога часу.

«Сьогодні ми не можемо працювати за схемою «виростили, що захотіли – і продали». Сьогодні працює інша формула: «спочатку продали – потім виростили». Саме після виставки Gulfood, ми зрозуміли, що нам потрібно йти у більш ніше вий сегмент, шукати варіанти недорогої логістики і знаходити ті варіанти продукту, які потрібні конкретним клієнти. Ще після двох міжнародних виставок ми повністю змінили стратегію нашого господарства», – говорить Олександр.

«Після виставок Anuga та Riga Food ми знайшли близько десяти клієнтів, з якими були проведені детальні переговори і досягнуті домовленості з трейдерами щодо поставки органічної продукції. В наступному році ми запускаємо виробництво цього продукту. Загалом стратегія господарства стає орієнтованою на експорт», – коментує керівник «Деметралєксу».

«Українським підприємствам, які не брали участь у міжнародних професійних виставках, раджу обов’язково спробувати. Однак не варто думати, що нас там усі чекають і до вас одразу підійде купа клієнтів, – каже Олександр Орєхін. – Потрібно не сидіти на місці, а шукати контакти, компанії, говорити з багатьма учасниками. Інакше участь у виставці не має сенсу. Є хороша фраза: «Хто хоче – шукає можливості. Хто не хоче – шукає виправдання». Так само і тут. Коли ви їдете на виставку, треба дуже добре попрацювати: і до самої виставки, і під час, і після неї. Простий приклад: одного разу ми з товаришем сіли за столик з учасниками виставки з Польщі, розговорилися і дізналися, що у них є дефіцит органічного хмелю. І ми вирішили, що через 2-3 роки запустимо органічну ферму з вирощування хмелю. Так знайшли варіант взаємовигідного співробітництва».

%d блогерам подобається це: