Бізнес-культура, технології, партнерство: українські підприємці познайомилися зі Швецією

Проект ІТС «Сприяння виходу малих і середніх підприємств плодоовочевого сектору на зовнішні ринки та включення їх у ланцюжки доданої вартості» спільно з Посольством Швеції в Україні організував навчальний візит до Швеції для українських підприємців плодоовочевої галузі.

Протягом 4 днів: з 10 по 14 листопада виробники і переробники свіжих овочів, фруктів і горіхів з різних регіонів України провели низку ділових зустрічей із представниками шведських торгових мереж, організацій з підтримки бізнесу, підприємств із виробництва професійного обладнання.

Українські підприємці також побували на міжнародній виставці органічних продуктів Nordic Organic Food Fair та протягом усього візиту мали нагоду встановити корисні ділові контакти.

The National Board of Trade

В перший день навчального візиту до Швеції українців зустрічали представники The National Board of Trade (Національної Ради торгівлі) – це шведське урядове відомство, яке відповідає за питання зовнішньої торгівлі, внутрішнього ринку та торговельної політики загалом. Головна місія Ради – сприяти відкритій та вільній торгівлі за прозорими правилами.

Як експертний орган з питань торгівлі, Рада надає уряду Швеції аналіз та довідкові матеріали про поточний стан міжнародних торговельних зв’язків, публікує матеріали, спрямовані на підвищення обізнаності про роль міжнародної торгівлі, надає послуги компаніям та окремим підприємцям, які стикаються з торговельними бар’єрами на внутрішньому ринку.

Представники Ради Анна-Марія Деліу та Емма Волфелт розповіли про діяльність відомства та про платформу Open Trade Gate Sweden («Швеція – відкриті торгові ворота»), яка сприяє розвитку торгівлі та інформує експортерів про закони та вимоги Швеції і ЄС.

Щоб спростити торгівлю та збільшити експорт з країн, що розвиваються до Швеції, ми надаємо інформацію про офіційні правила, процедури та технічні вимоги, що застосовуються до експорту до Швеції, – говорять представники National Board of Trade.

Наші послуги включають відповіді на запитання експортерів країн, що розвиваються, та шведських імпортерів, зацікавлених в імпорті з цих країн. Ми відповідаємо у зручному для користувача форматі. Ми відповідаємо на всі отримані питання, і якщо питання стосується сфери, яку ми не охоплюємо, ми надаємо експортеру контакти відповідної організації, – зазначала пані Емма.

Анна-Марія Деліу також розповіла деякі особливості шведського ринку овочів і фруктів, шведської бізнес-культури та норм і правил, які діють у країнах ЄС. Вона відзначила, що шведські компанії і підприємці в більшості відкриті і чесні у питаннях бізнесу. Цього ж вони очікують і від своїх партнерів. Шведським бізнесменам характерні такі ознаки як пунктуальність, ввічливість, швидкий перехід до робочих питань під час бізнес-зустрічей і чітко регламентований час на переговори. Анна-Марія зазначає, що переговори зі шведськими компаніями можуть тривати довго, але якщо контракт підписаний – значить вам довіряють і бажають співпрацювати протягом тривалого часу.

Nordic Organic Food Fair

В ході візиту делегація українських підприємців відвідала міжнародну виставку Nordic Organic Food Fair – це одна з найбільших профільних виставок серед країн північної Європи та Скандинавії зокрема. Тут збираються провідні виробники, постачальники і покупці сертифікованої органічної продукції регіону.

Фрукти, овочі, напої, горіхи, різноманітні солодощі, варіації хлібних продуктів, косметика, засоби гігієни – на виставці Nordic Organic Food презентують новинки у сфері органіки, встановлюють контакти зі скандинавськими компаніями. У виставці беруть участь понад 500 компаній, які презентують близько 5000 найменувань сертифікованої продукції.

Учасники нашої делегації мали нагоду ознайомитися з експонатами, поспілкуватися з представниками різних напрямків у сфері харчової індустрії, побачити тренди у розвитку органічної продукції та обмінятися контактами із зацікавленими підприємцями.

Технології

В рамках візиту до Швеції українські підприємці також мали низку зустрічей із шведськими виробниками професійного обладнання, яке може бути застосоване в окремих напрямках плодоовочевого бізнесу.

Одна з таких зустрічей відбулася на підприємстві OctoFrost. Це шведське підприємство виробляє обладнання для термічної обробки харчових продуктів: бланшування, варіння, охолодження та заморожування за технологією IQF.

Засновник компанії Рубен Ларссон розповів, що машини OctoFrost можна використовувати для заморозки багатьох продуктів (фруктів, овочів, ягід, морепродуктів, м’яса, птиці, макаронних виробів, молочних продуктів, зерна). Автоматизовані лінії розроблені з урахуванням потреб клієнтів і зберігають привабливий вигляд продуктів, вміст поживних речовин та відповідають міжнародним стандартам безпеки.

Одні з переваг установок OctoFrost – це онлайн підтримка клієнтів у всьому світі через інтернет та участь у програмі OctoFrost Link, яка дозволяє клієнтам OctoFrost безпосередньо зв’язуватися зі своїми потенційними покупцями. За словами пана Ларссона, його компанія має понад 300 успішних установок у клієнтів у понад 50 країнах.

Ще кілька ділових зустрічей відбулася із представниками компанії Solserv, яка виготовляє обладнання для компостування харчових відходів та установки для пакування; із представником компанії Sanso Mixing, яка виготовляє машини для змішування та дозування порошків і рідин; і представником компанії Osram, яка пропонує спеціальні лампи для вирощування рослин у закритих приміщеннях.

Нашій делегації продемонстрували роботу компостувальні машини компанії Solserv під брендом Oklin. Це рішення для харчових відходів для різних особистих і комерційних цілей: від домашнього господарства, до ресторанів і великих супермаркетів.  Використовуючи мікробіологічну технологію, компостувальні машини зменшують обсяг відходів до 90%, зменшують витрати на захоронення та створюють багатий на поживні речовини кінцевий продукт, який можна використовувати повторно. Машини Oklin перетворюють харчові відходи на готовий компост за 24 години.

B2B зустрічі

Організатори навчального візиту до Швеції підготували для українських фермерів і низку зустрічей із представниками шведських торгових мереж та імпортерів свіжої продукції.

В рамках візиту такі зустрічі пройшли із представниками найбільшої торгової мережі Швеції – ІСА. Компанія займає 51% від усіх торгових мереж країни. Подібні зустрічі відбулися і з представниками торгових мереж Axfood, Bergendahls, Ewerman.

Також відбулася зустріч із представниками компанії Hebe, яка займається постачанням свіжих овочів і фруктів на ринок Швеції. Компанія працює 24 години на добу і 7 днів на тиждень. Цілодобово сюди привозять свіжу продукцію з десятків країн Європи і світу. Таким чином Hebe забезпечує стабільну поставку якісних фруктів і овочів до роздрібних торгових мереж. Після ознайомчого огляду складів компанії, учасники нашої делегації змогли поспілкуватися з представниками Hebe у форматі В2В.

Сподіваємось, візит до Швеції збагатив українських підприємців новими знаннями, позитивним досвідом та корисними діловими контактами, які перетворяться в історії успіху у майбутньому.

%d блогерам подобається це: